.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم استقبال مازنی ها از واكسن آنفلوآنزاي نوع A

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: استقبال زيادي از واكسن آنفلوآنزاي نوع A نشده است.

محمد مهدي ناصحي با اشاره به مرگ 9 نفر بر اثر اين بيماري گفت: شايع‌ترين بيماري واگيردار استان مازندران در فصل سرما آنفلوآنزاي فصلي است كه در كنار اين بيماري در سال جاري آنفلوآنزاي نوع A بوده است.

ناصحي تصريح كرد: مرگ اين افراد به دليل داشتن ضعف سيستم ايمني و بيماري سرطان بوده است كه آنفلوآنزا موجب تشديد اين بيماري شده است.

وي اظهار داشت: 255 مورد بيماري ثبت شده در اين استان داشته‌ايم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با بيان اينكه دو نوع واكسن آنفلوآنزاي نوع A در كشور وارد شده است، گفت: در يك سري 10 هزار دز و در سري دوم نيز 33 هزار دز واكسن وارد شده است.
ناصحي ادامه داد: در سري اول واكسن از جهت بي خطري مورد شناسايي قرار گرفت و در سري دوم نيز واكسن‌هاي وارد شده مكمل بودند و اجازه تزريق اين واكسن نيز داده شده است.

* استقبال زيادي از واكسن آنفلوآنزاي نوع A نشده است
وي در مورد گرفتن رضايت كتبي از افراد براي تزريق اين واكسن نيز گفت: به طور طبيعي بايد براي هر اقدام پزشكي از افراد رضايت نامه گرفته شود و در مورد تزريق اين واكسن نيز براي تزريق رضايت نامه گرفته شده است.
ناصحي يادآور شد: در سطح كشورهاي پيشرفته نيز همين مقررات براي تزريق و توزيع اين واكسن انجام شد.
وي ادامه داد: در استان مازندران نيز به دليل گرفتن تعهد كتبي براي تزريق استقبال زيادي از اين واكسن نشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با تاييد وجود عوارض موضعي و چند مورد شوك براثر تزريق اين واكسن افزود: استقبال زيادي از اين واكسن نشده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره سرد شدن هوا و احتمال شيوع آنفلوآنزاي نوع A نيز اظهار داشت: به دليل سرد شدن هوا پيش‌بيني مي‌شود موج جديد اين بيماري در راه باشد و ما همچنان مصر هستيم كه اقدامات بهداشتي پيشگيرانه پيگيري شود.
وي بيماري‌ تب مالت را يكي از بيماري‌هاي شايع در استان دانست و گفت: با توجه به تعداد زياد دام در مراكز كوهستاني استان شاهد شيوع اين بيماري نيز در استان هستيم.
ناصحي واكسيناسيون دام از طريق دامپزشكي را ضروري خواند و تصريح كرد: با توجه شرايط استان اقدامات گسترده‌اي براي رهايي از اين بيماري نياز است.

* تب مالت بيماري هزار چهره است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره به اينكه تب مالت بيماري هزار چهره است و ممكن است تشخيص داده نشود، خاطرنشان كرد: واكسيناسيون دام‌ها، مراقبت توسط مردم و جوشاندن شير و مصرف لبنيات پاستوريزه از موارد ضروري در اين بخش است.
وي با اشاره به اينكه در بيماري غيرواگير نيز تالاسمي شايع‌ترين بيماري در استان است، گفت: بيشترين تعداد مبتلايان به تالاسمي در كشور مربوط به استان مازندران است.

* مورد جديدي از بيماري تالاسمي در مازندران گزارش نشد
ناصحي خاطرنشان كرد: استان مازندران 10 تا 14 درصد تالاسمي مينور كشور را دارد.
وي با بيان اينكه از سال 85 تاكنون مورد جديدي از بيماري تالاسمي در استان گزارش نشده است، تصريح كرد: بيماري‌هاي قلب و عروق، پوست و سرطان‌ها نيز در رتبه‌هاي بعدي بيماري‌هاي شايع استان است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: در بيماري ديابت نيز مبتلايان به اين بيماري در استان در حد ميانگين كشوري است.
وي از اجرايي شدن طرح پزشك خانواده به صورت كامل در روستاهاي مازندران خبر داد و گفت: در مناطق شهري هنوز اجرايي نشده است و منتظر دستورالعمل بهداشت هستيم كه در ابتدا نيز براي دو شهر را به صورت پايلوت در مازندران اجرايي مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در مورد ضرورت استفاده از داروهايي طب سنتي نيز گفت: طب سنتي و مكمل يكي از مواردي است كه در دهه‌‌هاي اخير به آن توجه شده است و با توجه به اينكه كشور ما از قديم‌ترين كشورها در اين بخش است اما داروهاي سنتي به صورت مناسب ارائه نمي‌شود و افرادي كه در اين بخش فعاليت مي‌كنند اطلاعات علمي كافي را در اين بخش ندارد.
وي با اشاره به اينكه در استان مازندران نيز مركز تحقيقات طب سنتي و مكمل شكل گرفته است، يادآور شد: كارگاه‌هاي مختلفي براي عمومي شدن استفاده از اين نوع دارو برگزار شده است كه با فارغ التحصيل شدن دستياران تخصصي در كشور فرآيند طب سنتي و مكمل در كشور اصلاح شود.

* داروخانه هلال احمر نيازهاي دارويي كمياب را برطرف مي‌كند
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در مورد بهبود وضعيت اورژانس‌ها در استان نيز اظهار داشت: اورژانس‌ها به عنوان مراكز پيش بيمارستاني در بيشتر مناطق مستقر شدند كه در اين بخش استفاده از آخرين استانداردها در بخش آمبولانس و كادر تحصيل كرده شاهد رشد قابل توجهي در اين بخش هستيم.
ناصحي در مورد مجوز داروخانه هلال احمر كه بعد از گذشت 28 سال هنوز صادره نشده است، نيز خاطرنشان كرد: يك سري گيرهاي قانوني دارد و دانشگاه در زمينه فعاليت اين داروخانه همكاري كرده است.
وي با اشاره به اينكه اين داروخانه نيازهاي دارويي كمياب استان را برطرف مي‌كند، بيان داشت: با بررسي موانع براي اخذ مجوز اين داروخانه كمك خواهيم كرد.
وي در پايان گفت: اختراعات پزشكي براي خارج شدن از پيچ و خم‌هاي اداري كه در قشر اساتيد و دانشجويان تامين بخشي از هزينه‌ها را بر عهده داريم و در قشر دانشجويي در اين بخش فعاليت خواهيم داشت./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.